Menu

Driftsstatus

Her kan du holde dig opdateret med den aktuelle driftsstatus på ScanNets systemer.

Vi oplever desværre i øjeblikket driftsforstyrrelser


Problemer med Veeam Cloud Connect

17-05-2017 14:35:00

Efter seneste update af Veeam Cloud Connect til version 9.5 Update 2, kan der være problemer med at forbinde til Cloud Connect Service.
Følgende fejl vil blive vist:
Unable to access target repository
Error: Failed to connect to the Veeam Cloud Connect service
Service Provider's Infrastructure is not responding.

Vi arbejder på højtryk for at løse problemet.


Opdateringer
22-05-2017 08:29:31
Problemerne med Cloud Connect er blevet løst i samarbejde med veeam.
Det vil være en god ide at køre en rescan på Service Provider og derefter rescan på repository.
Hvis der stadig opleves problemer, kontakt venligst supporten.

Planlagte opdateringer


21-05-2017 00:01:00

**** LØST **** Planlagt opdatering af firewall

Årsag til afvikling: Opgradering af firewall cluster
Vi opgraderer vores ene Fortigate firewall cluster for at rette fejl og få nye features.

Kunder med følgende services kan blive påvirke under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til og fra servere og services:

  • CRP
  • vcenter06.virtualdatacenter.nu
  • vcenter07.virtualdatacenter.nu
  • vcenter08.virtualdatacenter.nu
  • vcenter09.virtualdatacenter.nu
  • vcenter11.virtualdatacenter.nu
  • vcenter14.virtualdatacenter.nu
  • vcenter15.virtualdatacenter.nu
  • vcenter17.virtualdatacenter.nu
  • vcenter18.virtualdatacenter.nu
  • vcenter19.virtualdatacenter.nu
  • vcenter21.virtualdatacenter.nu
  • vcenter23.virtualdatacenter.nu
  • vcenter25.virtualdatacenter.nu
  • vcenter26.virtualdatacenter.nu
  • vcenter31.virtualdatacenter.nu

Risiko for nedetid:
[MELLEM] Den berørte del indgår som del i et redundant setup, hvorfor vi forventer at kunne udføre opdateringen med få minutters nedetid.

Opgraderings proces:

  1. Der bliver taget backup af den eksisterende firmware + konfiguration.
  2. Opgradering af firmware.

Fallback-plan:
Mere end 15 minutters nedetid igangsætter følgende fallback-plan:

  1. Det nye firmware bliver fjernet og konfigurationen genindlæses fra backuppen.
  2. Hvis ovenstående fejler, genskaber vi funktionaliteten på andet hardware.

Yderligere kommentarer:
Der bliver taget backup af alle konfigurationer, inden arbejdet påbegyndes.