Driftsstatus
Her kan du holde dig opdateret med den aktuelle driftsstatus på ScanNets systemer.
Modtager du ikke nogen mail, anbefaler vi, at du i stedet bruger en alternativ mailadresse.
Vi oplever desværre i øjeblikket driftsforstyrrelser
Søgning i Outlook på Hosted Exchange
Efter seneste sikkerhedsopdatering af Hosted Exchange, kan brugere opleve problemer med at søge i Outlook. Hvis man har adgang til "Include Older Results" i Outlook, så vil dette afhjælpe problematikken. Alternativt kan man vælge "Let's look on your computer instead" for at søge i den lokale Outlook cache. Søgning i webmailen virker fortsat, hvis nævne løsninger ikke er tilstrækkelige.
Problemet kan også afhjælpes med følgende to PowerShell-kommandoer hos klienten:
New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSearch" -PropertyType DWORD -Value "1"
New-ItemProperty -Path "HKCU:\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Search" -Name "DisableServerAssistedSuggestions" -PropertyType DWORD -Value "1"
Microsoft er opmærksomme på problemet og arbejder på en løsning.
Planlagte opdateringer
Shared MySQL - opgradering fra version 5.7 til 8.0
Vi foretager i oktober en opgradering af MySQL fra version 5.7 til 8.0. Der vil blive sendt særskilt information ud, med en mere præcis angivelse af, hvornår de enkelte server vil blive opgraderet.
Opdateringer
Planned systemwork on several Frontend TSM servers
Tirsdag den 19/3-2024 foretages der systemarbejde på Frontend servers til vores TSM platform.
Dette bevirker at serverne kan være utilgængelige i større eller mindre omfang, i perioden mellem 09:00 og 15:00.
Det drejer sig om disse servers:
tsm1.zitcom.dk
tsm3.zitcom.dk
tsm5.zitcom.dk
tsm8.zitcom.dk
tsm10.zitcom.dk
tsm11.zitcom.dk
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil normalt automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen.
I nogle enkelte tilfælde kræver det at TSM Schedule servicen genstartes.
Vi beklager de gener som dette måtte give.
Opgradering af infrastruktur på OnPay betalingsløsning
Årsag til afvikling: Planlagt opgradering af infrastruktur Kunder med følgende services kan blive påvirket under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til servicen: Betalingsgateway
Risiko for nedetid: Høj. Selvom de berørte dele indgår som del i et redundant setup, vil platformen være utilgængelig, da kritiske komponenter opdateres. Forventede længste udfald er på 15 min.
tsm7.zitcom.dk - Backup server flyttes til andet datacenter
Vi flytter tsm7.zitcom.dk til et nyt datacenter i angivet tidsrum.
I forbindelse med flytningen, vil der ikke være adgang til hverken backup eller restore.
Når flytningen er gennemført, vil det igen være muligt at gennemføre backup på normal vis.
Efter flytningen er gennemført skal der laves en eftersynkronisering af data, hvilket kan påvirke proceduren for restore af data.
Hvis du oplever problemer med restore af data i ugerne efter flytningen, bedes du kontakte vores support hurtigst muligt, således vi kan assistere dig.
Det vil altid være muligt at kunne gennemføre en restore, men processen kan desværre kræve manuel assistance fra vores support indtil eftersynkroniseringen er gennemført.
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen. Desuden kan det kræve genstarte af TSM Scheduler services på serverne der kører TSM backup.
Vi beklager de gener som dette måtte give.
Opdatering - Veeam Cloud Connect / Veeam Service Provider Console
Årsag: General Opdatering af Service Provider Console og Cloud Connect
Services: Følgende services vil være berørt under servicevinduet
- Kontrolpanel: https://cp1.vcc.backupfactory.io
- Kontrolpanel: https://cp3.vcc.backupfactory.io
Produkter: Følgende produkter vil være berørt under servicevinduet
- CloudRepo
Indvirkning:
-
Det vil ikke være muligt at starte nye backups efter kl. 10:00 på dagen for servicevinduet.
-
Backups der ikke er kørt færdig før kl. 09:45 vil skulle genstartes.
-
Restore vil være utilgængelig efter kl. 10:00 og indtil endt servicevindue.
-
Kontrolpanel vil være sporadisk utilgængelig i hele servicevinduet.
-
Det vil ikke være muligt at logge ind på https://cp1.vcc.backupfactory.io i tidsrummet.
-
Det vil ikke være muligt at logge ind på https://cp3.vcc.backupfactory.io i tidsrummet.
Planned systemwork on several Frontend TSM servers
Torsdag den 4/4-2024 foretages der systemarbejde på Frontend servers til vores TSM platform.
Dette bevirker at serverne kan være utilgængelige i større eller mindre omfang, i perioden mellem 09:00 og 16:00.
Det drejer sig om disse servers:
tsm12.zitcom.dk
tsm13.zitcom.dk
tsm14.zitcom.dk
tsm15.zitcom.dk
tsm16.zitcom.dk
tsm17.zitcom.dk
tsm18.zitcom.dk
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil normalt automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen.
I nogle enkelte tilfælde kræver det at TSM Schedule servicen genstartes.
Vi beklager de gener som dette måtte give.