Driftsstatus

Her kan du holde dig opdateret med den aktuelle driftsstatus på ScanNets systemer.

OBS: Vi har oplevet, at Yahoo-mailkonti ikke modtager mailen vedr. bekræftelse af tilmelding.
Modtager du ikke nogen mail, anbefaler vi, at du i stedet bruger en alternativ mailadresse.

Der er i øjeblikket ingen driftsforstyrrelser

Planlagte opdateringer


Shared MySQL - opgradering fra version 5.7 til 8.0
Tidspunkt: 01-10-2023 00:00:00
Forventet sluttidspunkt: 28-03-2024 23:55:00

Vi foretager i oktober en opgradering af MySQL fra version 5.7 til 8.0. Der vil blive sendt særskilt information ud, med en mere præcis angivelse af, hvornår de enkelte server vil blive opgraderet.


Opdateringer
31-10-2023 15:40:00
Der er blevet konstateret et par alvorlige fejl ifmb. opgraderingen, som kan påvirke stabiliteten af hele databaseserveren efter opgraderingen. Det har derfor været nødvendigt at ændre opgraderingen fra at ske på selve serverne til at i stedet blive en flytning fra de nuværende til nye servere.
Opgraderingen er derfor desværre blevet forsinket en del, men som det ser ud nu er vi klar til at lave den første flytning i midten af næste uge.
Vi beklager meget forsinkelsen, men vi kan ikke risikere at opgradere før vi kan være sikker på, at stabiliteten er sikker. MySQL 5.7 er på nuværende tidspunkt EOL, men vi holder skarpt øje med eventuelle CVE'er, og tager vores forholdsregler, hvis det skulle blive tilfældet, at der kommer et sikkerhedshul.
Når flytningerne starter, vil tidspunkterne for de forskellige servere blive annonceret her.
23-11-2023 15:46:00
Alle databaser oprettet på nye webhoteller, bliver nu leveret på MySQL 8 servere. Har du en database på et nuværende webhotel, som det haster med at få opgraderet til MySQL 8.0, så kontakt os via supporten. Så kan vi flytte databasen til en MySQL 8 server. Det kræver dog, at du efterfølgende selv kan tilrette, så du forbinder til den nye database server.

Den oprindelige opgraderingsplan blev desværre forsinket, grundet mange uforudsete udfordringer, og da vi nu rammer ind i black friday, cyber monday og ikke mindst julehandlen er den generelle opgradering fra MySQL 5.7 til MySQL 8.0 rykket til efter jul.
08-02-2024 13:00:00
De første 24 mysql-servere er blevet opgraderet til version 8 i denne uge. Resten af serverne bliver flyttet i de kommende uger. Hvilke der bliver flyttet hvornår bliver meldt særskilt ud i separate driftudmeldinger.

Har du en database, der ikke kan vente på at blive opgraderet fra version 5.7 til 8.0, så kontakt vores support, så kan vi manuelt opgradere den.

tsm9.zitcom.dk - Backup server flyttes til andet datacenter
Tidspunkt: 07-03-2024 07:00:00
Forventet sluttidspunkt: 07-03-2024 17:00:00

Vi flytter tsm9.zitcom.dk til et nyt datacenter i angivet tidsrum.

I forbindelse med flytningen, vil der ikke være adgang til hverken backup eller restore.
Når flytningen er gennemført, vil det igen være muligt at gennemføre backup på normal vis.

Efter flytningen er gennemført skal der laves en eftersynkronisering af data, hvilket kan påvirke proceduren for restore af data.
Hvis du oplever problemer med restore af data i ugerne efter flytningen, bedes du kontakte vores support hurtigst muligt, således vi kan assistere dig.
Det vil altid være muligt at kunne gennemføre en restore, men processen kan desværre kræve manuel assistance fra vores support indtil eftersynkroniseringen er gennemført.

Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen. Desuden kan det kræve genstarte af TSM Scheduler services på serverne der kører TSM backup.

Vi beklager de gener som dette måtte give.


tsm7.zitcom.dk - Backup server flyttes til andet datacenter
Tidspunkt: 14-03-2024 07:00:00
Forventet sluttidspunkt: 14-03-2024 18:00:00

Vi flytter tsm7.zitcom.dk til et nyt datacenter i angivet tidsrum.

I forbindelse med flytningen, vil der ikke være adgang til hverken backup eller restore.
Når flytningen er gennemført, vil det igen være muligt at gennemføre backup på normal vis.

Efter flytningen er gennemført skal der laves en eftersynkronisering af data, hvilket kan påvirke proceduren for restore af data.
Hvis du oplever problemer med restore af data i ugerne efter flytningen, bedes du kontakte vores support hurtigst muligt, således vi kan assistere dig.
Det vil altid være muligt at kunne gennemføre en restore, men processen kan desværre kræve manuel assistance fra vores support indtil eftersynkroniseringen er gennemført.

Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen. Desuden kan det kræve genstarte af TSM Scheduler services på serverne der kører TSM backup.

Vi beklager de gener som dette måtte give.