Driftsstatus
Her kan du holde dig opdateret med den aktuelle driftsstatus på ScanNets systemer.
Modtager du ikke nogen mail, anbefaler vi, at du i stedet bruger en alternativ mailadresse.
Der er i øjeblikket ingen driftsforstyrrelser
Planlagte opdateringer
Opdatering af Veeam Cloud Connect
Kære kunder,
Vi opdaterer Veeam Cloud Connect til den nyeste version i perioden fra den 17. september til den 19. september, mellem kl. 08.00 og 21.00. I denne periode vil det ikke være muligt at foretage en backup eller restore i cirka fem time fra opgraderingen begynder, indtil den er fuldført.
Vi beklager eventuelle gener og takker for jeres forståelse.
Årsag: Kritisk sårbarhed
Berørte abonnementer:
- CloudRepo
- AgentRepo
- CloudLic
Services: Følgende services vil være berørt under servicevinduet
- Veeam Cloud Connect: veeamrepo*.hostedservices.nu
- Veeam Cloud Connect: veeambilling2.hostedservices.nu
- Veeam Cloud Connect: cp1.vcc.backupfactory.io
- Veeam Cloud Connect: cp3.vcc.backupfactory.io
CVE's:
CVE-2024-40711
VMware vCenter opdatering
Vi opdaterer VDC vCenters til nyeste 8.0 Update tirsdag d. 18/9. I tidsrummet 17-22 vil vCenters være utilgængelig i op til en time mens opdateringen står på.
Det berører følgende vCenters: dk1vcX.virtualdatacenter.nu dk2vcX.virtualdatacenter.nu dk9vcX.virtualdatacenter.nu dk12vcX.virtualdatacenter.nu
VMs der kører i vCenter, vil ikke blive berørt af denne opdatering, men adgang til administration af VMs vil være utilgængelig i op til en time.
Grundet kritikaliteten i denne opdatering, opdaterer vi med så kort varsel. Følgende CVE'er bliver fikset i denne opdatering: CVE-2024-38812, CVE-2024-38813
TSM10.zitcom.dk | TSM server service down due to imminent Database Restore
Our backup service provider urgently needs to Restore Database, so TSM10.zitcom.dk frontend backup server will be down in the announced period.
Pga. database problemer på TSM10.zitcom.dk frontend backup server, bliver serveren lukket i den annonceret periode.
Vores eksterne backup leverandør vil restore databasen og dette forventes at vil tage imellem 12-48 timer.
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen.
Hvis arbejdet bliver færdigt før annonceret tid, opdateres denne udmelding.
Vi beklager meget de gener som dette måtte give.
Tidligere udmeldinger
Issues with Swedbank connection
Vi oplever i øjeblikket problemer med betalinger imod indløseren Swedbank.
Opdateringer
Opgradering af switch platform
Årsag til afvikling:
Opgradering af switch platform
Kunder med følgende services kan blive påvirket under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til og fra servere og services:
- Enterprisecloud.nu
- VDC:
vdom3.net.dk9 vdom5.net.dk9 vdom6.net.dk9 vdom7.net.dk9 vdom8.net.dk9 vdom9.net.dk9 vdom10.net.dk9 vdom11.net.dk9 vdom12.net.dk9 vdom13.net.dk9 vdom14.net.dk9 vdom15.net.dk9 vdom16.net.dk9 vdom17.net.dk9 vdom18.net.dk9 vdom19.net.dk9 vdom20.net.dk9 vdom21.net.dk9 vdom22.net.dk9 vdom23.net.dk9 vdom111.net.dk9
Påvirkning:
[MELLEM] Der kan være få sekunders nedetid.
TSM10.zitcom.dk | TSM server service down due to imminent Database Restore
Our backup service provider urgently needs to Restore Database, so TSM10.zitcom.dk frontend backup server will be down in the announced period.
Pga. database problemer på TSM10.zitcom.dk frontend backup server, bliver serveren lukket i den annonceret periode.
Vores eksterne backup leverandør vil restore databasen og dette forventes at vil tage 12-48 timer.
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne. Disse fejl vil automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen.
Hvis arbejdet bliver færdigt før annonceret tid, opdateres denne udmelding.
Vi beklager meget de gener som dette måtte give.
Opdateringer
Planned systemwork on Frontend TSM servers
Tirsdag den 17/9-2024 foretages der systemarbejde på alle Frontend servers til vores TSM platform.
Dette bevirker at serverne kan være utilgængelige i større eller mindre omfang, i perioden mellem 09:00 og 16:00.
Det drejer sig om disse servers:
tsm1.zitcom.dk
tsm3.zitcom.dk
tsm8.zitcom.dk
tsm10.zitcom.dk
tsm11.zitcom.dk
tsm12.zitcom.dk
tsm13.zitcom.dk
tsm14.zitcom.dk
tsm15.zitcom.dk
tsm16.zitcom.dk
tsm17.zitcom.dk
tsm18.zitcom.dk
Hvis der normalt køres backup i tidsrummet, kan der forekomme fejl i backup kørslerne.
Disse fejl vil normalt automatisk forsvinde igen, når TSM serveren igen er online eller backup jobs køres igen.
I nogle enkelte tilfælde kræver det at TSM Schedule servicen genstartes.
Vi beklager de gener som dette måtte give.
Opgradering af switch platform
Årsag til afvikling:
Vi opgraderer vores switch platform
Kunder med følgende services kan blive påvirke under servicevinduet i form af manglende netværksadgang til og fra servere og services:
Produktet: VDC
*vdom.net.dk12
Risiko for nedetid:
[MELLEM] Den berørte del indgår som del i et redundant setup, hvorfor vi forventer at kunne udføre opdateringen med få sekunders nedetid.
Opgraderings proces:
- Trafik til og fra systemerne vil blive begrænset til at køre på den ene netværks side.
- Vi opdaterer den ene switch side, og systemerne overvåges tæt under opgraderingen.
- Når den ene switch side er blevet opgraderet og har kørt i 10 min vil vi opgraderer den anden side.
- Når opdateringen af den anden side er afsluttet vil trafikken igen benytte begge sider.
Fallback-plan:
Mere end 15 minutters nedetid igangsætter følgende fallback-plan:
- Gammel firmware installeres igen