3 grunde til hvorfor du skal have Office 365 Backup

Office 365 Backup

Office 365 er et fantastisk produkt, der byder på et hav af spændende features. Desværre er rigtig backup af dine data ikke én af dem. Og det kan have store konsekvenser, hvis du skulle miste data og ikke kan genskabe dem.  

I dette blogindlæg får du 3 gode grunde til, hvorfor Office 365 Backup er et must til alle, der har Office 365.


1. Fordi mennesker er mennesker

Når data slettes og ikke kan genskabes, er det typisk, fordi et menneske har slettet eller overskrevet dem. Datatab kan ske på flere forskellige måder: 

  • Måske kommer du i din iver efter at rydde op i OneDrive til at slette en vigtig fil, som ryger i papirkurven og forsvinder – for altid – efter 30 dage? 
  • Måske har du igennem længere tid arbejdet lokalt med en vigtig fil, som du overskriver med forkerte data, og – pludselig – ikke kan genskabe?  
  • Måske ser en (afskediget) kollega sig sur på din virksomhed og systematisk sletter alle filer, han/hun kan komme i nærheden af? 

Fejl sker, og data slettes hele tiden – som regel efter menneskelige indgreb (eller angreb). Nogle rapporter vurderer, at mennesker direkte eller indirekte er skyld i helt op til 75% af alle datatab. (kilde)

Med Office 365 Backup behøver du heldigvis ikke at holde styr på ”interne sikkerhedstrusler” som dig selv og dine kolleger. Dine data er der styr på.


2. Fordi det er dyrt for din forretning

Det er dyrt at miste data. Og det er også dyrt at genskabe dem, hvis de da overhovedet kan genskabes.  

Microsoft øger hele tiden sikkerheden i Office 365, men det er ikke en garanti for, at du stadig kan blive ramt af malware som fx ransomware.   

Ransomware skelner ikke mellem, om dine data er placeret lokalt, på en lokal server eller i skyen hos Microsoft. Kan ransomware kryptere dine data, gør den det. Og det kan være dyrt – fx:  

  • Hvis (dele af) din forretning står stille og ikke kan igangsætte nye projekter 
  • Hvis du skal hyre et dyrt konsulentfirma, der skal (forsøge at) genskabe dine data et andet sted 
  • Hvis du mister goodwill fra frustrerede kunder, der lufter deres utilfredshed – både over telefonen og – måske også – til evigt skue på internettet 

Sammenlignet med ovenstående scenarier kan Office 365 Backup være et billigt alternativ – og en god forsikring.


3. Fordi du får mindre at tænke på

Office 365 Backup er en forsikring. Det er en forsikring for, at der er styr på dine Office 365-data, hvis uheldet skulle være ude. Og det er en forsikring for, at du ikke skal bruge tid og energi på andet end at genskabe dine data, hvis uheldet skulle være ude.  

Er uheldet ude, kan det med Office 365 godt være svært at gennemskue:  

  • Hvor lang tid Microsoft gemmer data 
  • Hvilke data de gemmer 
  • Hvor lang tid de skal bruge på at genskabe dem – hvis de da overhovedet kan 

En anden udfordring er, at Microsoft løbende ændrer deres betingelser, som endda er forskellige, alt efter om der er tale om OneDrive-, Exchange Online- eller SharePoint-filer..  

Mangler du data, er det ultimativt vigtigste, at du kan genskabe dem – og gerne med det samme. 

Har du Office 365 alene, kan det godt blive en udfordring. 

Har du Office 365 Backup, kan du altid genskabe dine mails, kalendere, folders og Office-filer, som de var, og hvor de lå.


Brug for flere informationer?

Du kan læse mere om Office 365 Backup her:

 https://www.scannet.dk/office-365-backup/

På siden finder du priser, flere informationer og en kontaktformular, hvis du gerne vil kontaktes med et tilbud. 

Har du spørgsmål, er du også meget velkommen til at skrive til mig eller kontakte os på 75 53 35 00 eller salg@scannet.dk.


Artiklen er skrevet af

Jesper Stubkær

Jesper Stubkær

Kommunikationsmedarbejder, A/S ScanNet

Har du spørgsmål eller kommentarer til indholdet af denne artikel, er du mere end velkommen til at sende en mail.

Send mail

Del dette indlæg: