Case Hosted Exchange

Kjær & Sommerfeldt

Ingen IT-afdeling - ingen server - mere fleksibel drift


Kjær og sommerfeldt case
Hosted Exchange Kjær og Sommerfeldt Kjær og sommerfeldt logo

Med mange medarbejdere på farten hver eneste dag havde Kjær & Sommerfeldt behov for en IT-løsning, hvor alle skulle have adgang til data overalt, hele tiden.


Udfordringen.

Ny IT-infrastruktur efter management buy-out.

Vinhandlen Kjær & Sommerfeldt blev i 2008 købt ud af en større fransk koncern. I løbet af meget kort tid skulle der etableres ny IT-infrastruktur og nyt dansk centrallager. Af strategiske årsager valgte Kjær & Sommerfeldt at outsource hele IT-driften til ScanNet. Et af kravene var direkte adgang til data og programmer for samtlige medarbejdere på hovedkontoret, lageret, afdelingskontoret og ikke mindst for medarbejdere på farten.


Løsningen.

Komplet outsourcing med 35 brugere.

Løsningen har i dag 35 brugere med adgang til Hosted Exchange, MS Office, et CRM-system og Navision. Hele løsningen hostes i ScanNets topsikrede hostingcenter. Siden driftsstarten er løsningen udvidet med to webshops baseret på ScanNets webshopplatform. Kjær & Sommerfeldt har pga. outsourcing fravalgt at have egen IT-afdeling og i det, der engang var serverrummet, står der nu kun et krydsfelt, en switch og en VPN-boks til ScanNet.


Resultatet.

Intet tidsspilde på datasynkronisering.

Kjær & Sommerfeldts 12 konsulenter er udstyret med mobilt internet og kan nu arbejde hjemmefra, fra bilen, fra toget, fra afdelingskontoret – ja oven i købet også hos Kjær & Sommerfeldts kunder. Hver konsulent er udstyret med en bærbar PC, der stort set kun indeholder ikongenvejen til opkoblingen til ScanNet. Konsulenterne slipper nu for at spilde tiden på datasynkronisering, som tidligere var en belastende del af arbejdsdagens afslutning.

"At alt klappede i den hektiske fase op i mod driftsstart, er så afgjort ScanNets fortjeneste. Vi har fået kompetent rådgivning hele vejen igennem forløbet og trækker stadig på ScanNets support, når vi står over for nogle tekniske problemstillinger. ScanNet har endvidere været en uvurderlig hjælp i forbindelse med IT-integration til andre leverandører. Supportens lange åbningstider passer perfekt til vores organisation. Alt i alt betyder outsourcingen, at vi kan koncentrere os 100 pct. om vores forretning.

Søren Jespersen
Økonomi & IT-ansvarlig, Kjær & Sommerfeldt