Case Cloud Server

TAS I/S

IT-outsourcing frigjorde ressourcer til egne kernekompetencer


TAS
Cloud Server TAS I/S TAS logo

Med ønsket om at frigøre ressourcer fra IT-driften til egne kerneområder rettede TAS I/S i foråret 2009 henvendelse til ScanNet for at outsource så meget som muligt.


Udfordringen.

Fleksibilitet og genbrug af allerede indkøbt software

Det lå fast, at løsningen skulle være skalerbar for altid at imødekomme de aktuelle behov. Der skulle være adgang til fri driftssupport og mulighed for opkobling fra hjemmearbejdspladser og rejser i udlandet. TAS ønskede også adgang til eksisterende og allerede indkøbte softwarepakker som fx Navision og dokumenthåndteringssystemer. Endelig skulle der være adgang til den seneste version af Microsoft Office for samtlige medarbejdere.


Løsningen.

Dedikeret Office med adgang til eksisterende softwarepakker

Løsningen til TAS er opbygget omkring ScanNets hostingkoncept Dedikeret Office, der indebærer, at TAS får adgang til egne softwareprodukter som fx Navision. Da TAS anvender flere specielle systemer, er der afsat flere dedikerede servere til formålet. Alle TAS' brugere er koblet på Hosted Exchange og deler således kalendere og andre fælles platforme.


Resultatet.

Ensartethed i IT-løsningen gør det daglige arbejde langt nemmere

TAS har efter outsourcingen helt afviklet sin egen IT-afdeling og sætter i dag stor pris på at have fået en ensartet IT-løsning, hvor alle medarbejdere har adgang til de samme softwareversioner.

"Nu hvor vi ikke længere skal tænke på vedligehold og indkøb af server- og softwarelicenser, har vi helt kunnet afvikle vores IT-afdeling. For os betyder det, at vi nu er langt mindre sårbare overfor nedbrud. De frigjorte ressourcer betyder, at vi nu kan bruge kræfterne på vores kernekompetencer. Selve overgangen fra egen server til ScanNets hostingcenter overlod vi helt og holdent til ScanNet – herunder også kontakten til 3. parts leverandører. Vi blev dermed fritaget for at deltage i implementeringen og fik efterfølgende kompetent hjælp af to dygtige teknikere. Vi har i dag fået en meget ensartet IT-installation, der gør det daglige arbejde langt nemmere"

Jane Nielsen
Administrationsleder, TAS I/S