Artikler / Outsourcing / Outlook Web App

Outlook Web App

I denne artikel kan du blive klogere på, hvordan du med Webmail nemt får adgang til din e-mail, kontakter og kalender, uanset hvor du befinder dig.



I denne artikel kan du blive klogere på, hvordan du med Webmail nemt får adgang til din e-mail, kontakter og kalender, uanset hvor du befinder dig. 

Hvad er Outlook Web App?

Outlook Web App hed tidligere Outlook Web Access. Det omtales ofte blot med forkortelsen OWA eller som webmail. Med OWA kan du bruge en webbrowser til at få adgang til din Microsoft Exchange-mailkonto.

Det betyder, at du har direkte adgang til hele din mailpostkasse, kalender og kontaktpersoner fra enhver computer, smartphone eller tablet. Det eneste det kræver, er en internetforbindelse.


OWA


Outlook Web App fungerer med Microsoft Internet Explorer og mange andre browsere til Windows, Linux samt Mac OS X og til mobile enheder. Du er derfor hverken bundet til din computer eller til et specielt program, som ikke kan køre på din computer. OWA er derfor en effektiv løsning til dig, der er på farten og har behov for fjernadgang eller cross-platform funktionalitet.

Hvad kræver det at få OWA?

Det er heldigvis nemt at komme i gang med OWA. Du får mulighed for at logge på OWA og få adgang til din e-mail med både en Hosted Exchange Light- eller Komplet-konto.

Med en Hosted Exchange-konto, sørger ScanNet for, at dine e-mails er til rådighed på både computer, smartphones og tablets. Vi tager naturligvis daglig backup, så dine data er i sikkerhed, og du slipper for bekymringer.

Du kan læse mere om Hosted Exchange her

Muligheder i Outlook Web App

Dine muligheder i Web App’en afhænger af, hvilken type Hosted Exchange-konto, du har. ScanNet tilbyder to versioner Microsoft Exchange-konti, både en light-version og en komplet version.

Komplet-versionen er til dig, som ønsker den fulde funktionalitet. Du får bl.a. autosvar, global adressebog, opgavestyring samt kalender.

Du kan sammenligne funktionerne i de to versioner her


E-mail til din virksomhed

Hosted Exchange Komplet er perfekt til din virksomhed, hvis du ønsker at kunne samarbejde effektivt med dine kollegaer. I kan invitere til møder, booke mødelokaler og synkronisere jeres aftaler.  Skal du invitere en kunde eller en kollega til et møde, kan du tilmed gøre det på farten via din smartphone.

Har I blot brug for ganske almindelige e-mail konti, kan I nøjes med et mailhotel, som også giver jer adgang til Outlook Web App.

Læs mere om mailhotel hos ScanNet

Skulle du have nogen spørgsmål, er vores support altid klar til at hjælpe dig. Ring på 75 53 35 00 eller skriv til support@scannet.dk.

 

 


Ring til vores kundeserviceafdeling

Vi er lige her

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på: Tlf. 75 53 35 00 eller support@scannet.dk