Artikler / Outsourcing / Shared Computer Activation (SCA)

Shared Computer Activation

Shared Computer Activation lader flere brugere tilgå Office-pakken på én og samme computer.



Bliv klogere på Microsofts Shared Computer Activation (SCA) til Office 365 ProPlus og Enterprise E3/E5. SCA åbner op for, at flere brugere kan tilgå Office 365 ProPlus eller E3 via én enkelt computer. ScanNet er godkendt SCA Microsoft partner, og her kan du læse mere om, hvad det betyder for dig, og hvordan du kommer videre.

Hvad er Shared Computer Activation?

Shared Computer Activation er en teknologi fra Microsoft, der lader flere brugere tilgå Office 365 ProPlus eller Enterprise E3/E5 på én og samme computer. Fx hvis I benytter en Citrix eller fjernskrivebordsløsning fra ScanNet.
I kan benytte SCA i tre tilfælde:

  • Egne on-premise-løsninger
  • Dedikerede, hostede tredjepartsløsninger
  • Et Windows Azure-miljø.

Hvilke Office-versioner understøtter SCA?

Både Office 365 ProPlus, Enterprise E3 samt E5 understøtter SCA.
I kan sammenligne vores Office 365 planer her.

Sådan aktiverer I SCA

Benytter i en Hosted Desktop-løsning fra ScanNet, anbefaler vi, at I kontakter jeres Account Manager eller salgsafdelingen direkte på salg@scannet.dk, som vil finde den korrekte tekniker til opgaven.

Benytter I jeres egen løsning, fx en on-premise-løsning, skal I sørge for at have den nyeste version af Office Deployment Tool installeret. I kan downloade programmet fra Microsofts Download Center. Derudover skal I sørge for at have Office 365 ProPlus installeret i version 15.0.4621.1002 eller nyere (udgivet juli 2014).

I kan finde en komplet installationsvejledning på Microsofts hjemmeside.


Ring til vores kundeserviceafdeling

Vi er lige her

Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?

Kontakt vores kundeserviceafdeling på: Tlf. 75 53 35 00 eller support@scannet.dk