Case Virtual Server

Baxx

IT-vedligehold var skyld i mange overarbejdstimer


Baxx
Virtual Server Baxx Baxx logo

Efter i flere år at have brugt weekender og aftener på at servicere husets servere valgte Baxx i 2008 at droppe egne servere til fordel for en hosted løsning.




Udfordringen.

Vedligeholdet blev en tung byrde

Administrationsleder Hanne Holm fra Baxx of Scandinavia husker tydeligt, hvordan weekender og aftener måtte tages i brug for at klare opdateringer og servicering af husets servere, når virksomhedens øvrige medarbejdere holdt fri. Dels skulle hun stå til rådighed på alle tidspunkter af døgnet, og dels fulgte der med serveransvaret en masse bekymringer for nedbrud og sikkerhedssvigt.


Løsningen.

Bedre adgang for afdelinger og medarbejdere på landevejen

Beslutningen om at flytte virksomhedens 30 medarbejdere over på en hosted løsning var egentlig ikke svær. Baxx fik bl.a. adgang til nogle funktioner, der ikke umiddelbart lod sig gøre med den eksisterende løsning. Med ScanNet Hosted IT fik Baxx’ afdelinger og kørende sælgere bl.a. samme dataadgang som hovedkontoret.


Resultatet.

Bekymringer erstattet af tryghed

Hanne Holm skal ikke længere bekymre sig om IT-driftens tilstand i og uden for arbejdstiden. I dag afvikles IT-løsningerne via ScanNets hostingcenter, der yder gratis support.

"Overgangen til IT-outsourcing har været en stor lettelse for os, der har siddet med driftsansvaret. Jeg skal ikke længere køre over på arbejdet for f.eks. at genstarte en server eller lignende. Jeg vil også gerne fremhæve, hvor nemt det var at skifte til en hosted løsning. ScanNet varetog alt omkring flytningen, og efterfølgende kunne vi konstatere, at supporten i den grad lever op til sit ry som Danmarks bedste. En anden fordel er, at vi i dag råder over en skalerbar løsning, der måned for måned kan tilpasses til det aktuelle antal medarbejdere"

Hanne Holm
Administrationsleder, Baxx of Scandinavia