Case Domæne

Mr.

Alle kædens butikker får de samme muligheder


Mr. screenshot
Domæne Mr. Mr. logo

Da indkøbsforeningen bag Mr-kæden skulle indføre en platform til et nyt fælles kassesystem til landets 92 Mr-butikker, valgte man at outsource driften til ScanNet.


Udfordringen.

Kunne ikke etablere et lige så sikkert setup i eget regi

I forbindelse med etableringen af et nyt fælles kassesystem skulle indkøbsforeningen afgøre, om løsningen skulle afvikles på egne servere på hovedkontoret, eller om man skulle gå efter en hosted løsning. Valget faldt på en hosted løsning fra ScanNet, fordi man hurtigt kunne konstatere, at indkøbsforeningen ikke selv kunne etablere et lige så sikkert setup i egne lokaler, ligesom det ville blive meget dyrt at etablere et serversetup, der tilnærmelsesvist matchede standarden i ScanNets hostingcenter.


Løsningen.

Totalløsning giver adgang til det hele

Løsningen blev en model, hvor indkøbsforeningens IT-systemer i form af kassesystemet MS Dynamics NAV med LS Retail bliver afviklet på servere hos ScanNet. Modellen giver mulighed for, at Mr-kædens 92 selvstændige butikker valgfrit kan tilmelde sig ordningen og dermed få glæde af de fordele, der er ved en fælles løsning. Løsningen blev kombineret med både internet og telefoni, så indkøbsforeningen i dag kan tilbyde sine medlemmer en totalløsning


Resultatet.

En gennemtænkt løsning og 'outstanding' support

For den enkelte butik er fordelene ved at tilmelde sig indkøbsforeningens fælles platform; at de ikke selv skal oprette varer; at de ikke skal tænke på backup og datasikring; at de ikke skal indkøbe og vedligeholde dyre licenser til kasse- og økonomisystemer; at de har uafbrudt adgang til internettet, og at de kan tilgå programmer og data, uanset hvor de måtte befinde sig.

"ScanNet var hurtige til at få etableret løsningen, som vi lige nu er i gang med at udrulle til de butikker, der ønsker at benytte vores fælles platform. Vi føler virkelig, at vi har fået en gennemtænkt løsning og ikke bare en hyldevare. ScanNet har involveret sig dybt i vores arbejdsgange og har således hjulpet os med at sammensætte et unikt tilbud til vores medlemmer.

Derudover er jeg slet ikke i tvivl om, at vi aldrig ville kunne have etableret et tilsvarende setup i eget regi. Én af årsagerne til, at vores valg faldt på netop ScanNet, er deres supportfunktion. Vi kan fra indkøbsforeningen ikke selv håndtere supporten af de enkelte butikker, så den del har vi trygt overladt til ScanNet. Og jeg må sige, at vi har fået - og stadig - får en helt 'outstanding' support. "

Brian Iversen
Mr Indkøbsforeningen af 1964 A.M.B.A., IT-chef