Case Cloud Server
Bravo Tours
Tryghed, hurtig support og god kommunikation.


Bravo Tours har i en lang årrække været én af markedslederne i den danske rejsebranche med udgangspunkt i hovedkontoret i Herning. I et normalt (og ikke Corona-ramt) rejseår omsætter Bravo Tours for ca. 1 mia. kr. og hjælper mere end 150.000 gæster med at få de bedste ferieoplevelser. For Bravo Tours har det siden starten i 1998 været altafgørende at give sine gæster branchens bedste kundeservice og adgang til danske rejseledere, som bor og lever på Bravo Tours’ mere end +30 destinationer. For at yde en god service hele vejen rundt - og ikke mindst på hjemmesiden – har Bravo Tours brug for en samarbejdspartner, der forstår virksomheden og de kunder og medarbejdere, der udgør forretningen. En sådan samarbejdspartner har Bravo Tours fundet i ScanNet.
Udfordringen.
Bravo Tours har op til 50.000 daglige besøgende på sin hjemmeside.
De besøgende er især aktive ved kampagner og om aftenen (i weekenden), hvor ferien skal planlægges.
Når der er (potentielle) kunder i butikken, skal hjemmesiden bare køre - ellers booker de besøgende hurtigt drømmerejsen et andet sted.
Desværre kørte hjemmesiden ikke altid optimalt, og Bravo Tours oplevede – af flere omgange – at være kastebold mellem hostingudbyder og hjemmesideleverandør, når der for alvor var tryk (og problemer) på hjemmesiden.
Bravo Tours kunne tydeligt se, at hjemmesiden ikke virkede, men hvor lå fejlen?
Hos hostingudbyderen, der pegede på hjemmesideleverandøren? Eller hos hjemmesideleverandøren, der pegede tilbage på hostingudbyderen?
For Bravo Tours var det dybt frustrerende at være fanget i.
Én ting var den tabte omsætning. En anden var kommunikationen – eller manglen på samme.
Det blev hurtigt dyrt for Bravo Tours.
Udbyderen kørte nemlig efter en høj, fast timepris – især uden for ”normal arbejdstid”, som er der, hvor danskerne kigger på rejse, og Bravo Tours brugte selv flere aftener på at se, om de kunne finde fejlen.
Løsningen.
Bravo Tours besluttede sig for at kontakte ScanNet, som de havde fået anbefalet via netværk, og der blev hurtigt sendt et tilbud afsted og sat et telefonmøde op.
Allerede fra første telefonmøde var der en god kemi, og Bravo Tours oplevede endelig, at de og deres hostingpartner talte samme sprog.
ScanNet holdt det simpelt, nede på jorden og overholdt alle de tekniske krav, som Bravo Tours’ hjemmesideleverandør havde stillet til hostingløsningen.
Det gav Bravo Tours den tryghed, de skulle bruge for at opsige løsningen hos sin nu tidligere udbyder og gå i gang med at flytte sine servere til ScanNet.
Flytningen til ScanNet var hurtigt klaret - også hurtigere end de 2-3 måneder, som Bravo Tours’ hjemmesideleverandør troede, det ville tage.
Selvom deadlinen var ambitiøs, lod hverken Bravo Tours, ScanNet eller hjemmesideleverandøren sig mærke af den. Samarbejdet fungerede, kommunikationen var god, og den tekniske løsning blev holdt så simpel som overhovedet muligt.
Bravo Tours’ løsning hos ScanNet består i dag af:
- 7 Cloud Servere
- 1 load balancer
- Managed TSM
- Aktiv OS-overvågning
- Gold SLA
Cloud Serverne udgør fundamentet i Bravo Tours’ løsning, og med load balanceren bliver trafikken på Bravo Tours’ hjemmeside fordelt ud på de servere, der bedst kan håndtere den.
Managed TSM betyder, at ScanNet håndterer Bravo Tours’ backup. Bravo Tours skal derfor ikke bekymre sig om, at der er en backup (hvis uheldet skulle være ude) – eller om backupserveren er opdateret. Alt det tager ScanNet sig af.
Det samme gælder for overvågning af Bravo Tours’ OS (operativsystem). Her holder ScanNet aktivt øje med, om Bravo Tours’ løsning kan håndtere de processer, som den skal. Er det ikke tilfældet, er Bravo Tours med sin serviceaftale (Gold SLA) garanteret, at ScanNet påbegynder fejlretning inden for 3 timer.
Den løsning, som Bravo Tours har fået hos ScanNet, understøtter forretningen på flere måder.
- Den tillader Bravo Tours at beskæftige sig med det, de gør bedst, nemlig at opfylde danskernes rejsedrømme
- Den tager højde for den kompleksitet, der ligger i at tilbyde rejser, som kan skræddersys, lige præcis som kunden vil have dem
- Den bygger på løbende forventningsafstemning, hurtig support og proaktiv rådgivning
Samarbejdet.
For Bravo Tours har det mest positive ved skiftet til ScanNet været:
- Hurtig respons og problemløsning – vished om, at ScanNet tager hurtig affære, hvis Bravo Tours oplever problemer.
- Kvaliteten af den support, som Bravo Tours har oplevet – både før, under og efter flytningen blev gennemført.
- Kommunikationen – oplevelsen af, at Bravo Tours og ScanNet taler samme sprog.

"Bravo Tours er ikke hostingspecialister – det er ScanNet, og vi er 100% trygge ved at have dem som hostingpartner. Den løsning, vi har fået, passer helt perfekt til os. Vi har en god, tæt og løbende dialog, hvilket vi sætter stor pris på. Derudover er vi også glade for, at vi kan snakke med om løsningen, da den ikke er mere kompliceret end højst nødvendigt."
Maibrit Markussen Særkjær
E-Commerce Coordinator & Social Media Manager
Bravo Tours
Vi er lige her
Har du spørgsmål, eller skal vi hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning til dit behov?
Kontakt vores kundeserviceafdeling på 75 53 35 00 eller support@scannet.dk