Blog / Få betalingsaftale på kun 10 dage

Få betalingsaftale på kun 10 dage

Skrevet af ScanNet - Mandag d. 23. marts, 2015

Hjemmesiden er klar, produkterne lagt ind, designet tilpasset og teksterne på plads. Men hvad med betalingskortaftalen? Når du først har kastet dig ud i drømmen om at starte din egen webshop, er det ikke særlig spændende at vente på at få godkendt betalingsaftalerne.

I nogle perioder risikerer nye webshopejere at vente op til 6 uger på at få behandlet og godkendt deres betalingskortaftale. En ny partnerportal gør det muligt for ScanNet-kunder som de første at få en betalingskortaftale på 10 dage.

Et betalingsmodul kan sammenlignes med den kortterminal, som man kører kortet gennem i fysiske butikker. ScanNets betalingsløsning til webhoteller og betalingsmodul til WebShop1 og Webshop er godkendt hos Nets som betalingssoftware, der kan levere SSL-løsninger. Det betyder, at køber du ScanNets betalingsløsning, har vi allerede sørget for sikkerheden og teknikken.

Hvem skal du ansøge og hvordan?

Nets kontrollerer betalingsaftaler vedrørende Dankort og eDankort, mens datterselskabet Teller administrerer aftaler vedrørende internationale kort, fx MasterCard, Visa og American Express. Betaling med Visa/Dankort svarer til betaling med Dankort.

Som noget nyt er det ikke længere nødvendigt at ansøge begge steder, hvis du ønsker både Dankort og internationale kort. Uanset om du ønsker Dankort og/eller internationale kort til din ScanNet-webshop eller webhotel, kan du ansøger via dette link:

Online ansøgning: https://my.teller.com/landingpage?customercode=8076

Kun ved at du benytter ovenstående link til ansøgningen, kan vi hjælpe dig til en kortere behandlingstid af din ansøgning.

Før du ansøger

For at gøre processen så hurtig som muligt, er det vigtigt, at du er godt forberedt.

Formelle krav

Du skal leve op til Nets og Tellers overordnede krav, for at du kan få en betalingskortaftale i Danmark.

Krav fra Teller: www.teller.com/dk/ansoeg-om-aftale/kom-godt-i-gang/formelle-krav/

Dokumenter

Først og fremmest skal du kunne dokumentere, at din virksomhed ejer den bankkonto, webshoppen skal benytte. Derfor skal du medsende ét dokument, der indeholder både bankens navn, din virksomheds fulde juridiske navn og/eller CVR-nummer samt bankkontoens reg- og kontonr. Dette dokument kan fx være en kopi af et fysisk kontoudtog, bekræftelse fra banken sendt til Teller via e-mail eller din kontoaftale.

Du skal også medsende billed-ID på den tegningsberettigede, der underskriver betalingskortaftalen. Det skal indeholde billede, navn, underskrift og personnummer. Dokumentation kan fx være en tydelig kopi af pas eller kørekort.

Afhængig af din virksomhedstype skal du desuden medsende dokumentation for ejerskab. Læs mere om, hvad der gælder for din type virksomhed på Tellers hjemmeside: www.teller.com/dk/dokumentation

Det giver den bedste og mest effektive ansøgningsproces, hvis du vedhæfter alle dokumenter i din online ansøgning. Har du ikke dokumenterne klar, kan de eftersendes på aftale-dk@teller.com (angiv CVR-nummer i mailen). Hvis dokumenterne sendes separat, skal Nets/Teller manuelt matche din mail med din ansøgning, hvilket forlænger processen.

Klargøring af din webshop

Nets og Teller stiller særlige krav til internetbutikker, der ønsker at gøre brug af deres betalingsaftaler.

Følgende skal fremgå tydeligt i din webshop:

  • Forretningens navn (dagligt navn og juridisk navn)
  • Adresse (må ikke være en postboks)
  • Telefonnummer og e-mail på kontaktperson eller kundeservice
  • Beskrivelse af forretningens ydelser/varer – inkl. priser, skatter og afgifter
  • Muligheden for at betale med kort og kortlogoerne
  • Det skal være nemt at skelne mellem forretningens navn og eventuelle underleverandører
  • At du er sælger af de pågældende varer/ydelser og har ansvaret for dem
  • Vilkår for reklamationer og fortrydelsesret skal være let tilgængelige

Det er vigtigt, at din webshop lever op til den nye Forbrugeraftalelov. Læs mere om de nye regler her: www.scannet.dk/blog/posts/2014/august/retningslinjer-til-webshop-ejere/

Resterende krav til indkøbskurven, kvittering og håndtering af data kan du finde på Tellers hjemmeside: www.teller.com/dk/produkter-og-loesninger/regler-og-vilkaar/saerlige-regler-internethandel/

Bestilling af ScanNets betalingsløsning

Du kan tilkøbe ScanNets betalingsmodul til Webshop, når du bestiller din Webshop på www.scannet.dk/webshop/. Har du allerede en Webshop, skal du blot kontakte vores support for at få modulet slået til i din webshop.

Har du ikke en ScanNet-webshop, kan du købe ScanNets betalingsløsning til alle typer hjemmesider. Den kan købes her www.scannet.dk/hosting/betalingsloesning/.



Artiklen er skrevet af

ScanNet

A/S ScanNet

Salgsafdelingen

Har du spørgsmål eller kommentarer til indholdet af denne artikel, er du mere end velkommen til at sende os en mail.

Send mail

Nyeste indlæg



Følg os