Artikler / Webshop / Søgemaskineoptimering

Om Søgemaskineoptimering

Hvad er formålet med søgeoptimering?



Trække relevante besøgende ind på din hjemmeside
Den relevante trafik kommer ikke bare ind på forsiden men direkte ind på den side, der relaterer til det søgte ord. Med søgemaskineoptimering skaffer man relevante besøg og kundeemner, da trafikken ofte stammer fra søgninger efter dine produkttyper og services.

Opnå kundebevidsthed om din virksomhed (eksponering)
Ved brug af søgeoptimering vil din virksomhed være til stede, hvor der søges produkter og ydelser, som relaterer sig til dine.

Placerer din virksomhed foran konkurrenten
Hvis din virksomhed ikke har en god placering, er der andre, der har - og så løber konkurrenten med kunden!

Forøge hjemmesidens værdi overfor de besøgende
Søgeoptimering omhandler bl.a. at gøre din hjemmeside mere relevant og informativ, hvilket både er til glæde for kunden, dig og naturligvis søgemaskinerne.

 

Fakta om søgemaskiner og søgeoptimering:

  • Op til 80% af al trafik på en hjemmeside kommer fra søgemaskiner.
  • Søgemaskinerne hjælper med at holde styr på den kolossale mængde information, internettet består af.
  • Der findes over 1000 søgemaskiner, men det er de 3 største, der giver over 95% af trafikken.
  • 65% af brugerne ser kun på den første resultatside efter en søgning - finder de ikke noget, laver de en ny søgning.
  • Hvis du ikke ligger på side 1 eller 2 efter en søgning, kommer der ikke besøg fra søgemaskiner.
  • Du kan ikke forvente topplaceringer på alle søgeord.
  • Trafik fra søgemaskiner giver værdifulde kunder, da de på forhånd har tilkendegivet interesse for produktet - de søgte efter det!
  • Mange søgemaskiner sælger ud af deres indsamlede informationer og dermed spredes en god placering til mange andre søgemaskiner og portaler. Google bruges f.eks. af Eniro, TV2 og TDC.

Kontakt os

Morten Valentin

Morten Valentin

Salgskonsulent

Ring på 75 53 35 00 og lad os finde et løsning som passer netop til dit behov

Send mail